مدیریت بحران
قبل از اینکه به مبحث مدیریت بحران بپردازیم بهتر است ابتدا با مفهوم و شناخت اساسی بحرانها آشنا شویم. روزانه کلی نظر منفی برای سازمانها و شرکتها ثبت میشه، آیا تمامی نقدها و نظرات منفی بحران تلقی میشه؟ خیر
نسبت به چندین پارامتر مختلف نظیر میزان وایرال شدن پست منتشر شده، تعداد بازدید، لایک و کامنت، و چندین مورد دیگه میشه بحران رو شناخت و فهمید که تا چه حد میتونه کسب و کارمون رو به خطر بندازه؟
مثالهای خیلی متفاوتی از بحران میشه داشت ولی بدون ذکر اسم "رستورانی که به ناشنوایان خدمات نمیداد و توسط ویدئویی که یک کاربر ناشنوا گرفته بود نزدیک 2 میلیون بازدید تو ساعات اولیهی انتشارش باعث افزایش سرعت واکنشهای منفی نسبت به این رستوران شد"
"انتشار یک توئیت منفی و تحریم خرید از یک فروشگاه اینترنتی در ساعت 23:11 دقیقه که تا ساعت 07:36 دقیقه با سرعت بسیار بالایی 330هزار ریتیوت گرفته بود و باعث افزایش سرعت نقد منفی و تحریم این فروشگاه گردیده بود"
و کلی مثال موردی دیگه میشه زد...
روابط عمومی
مدیریت بحران روابط عمومی فرآیندی چندگانه با چالش و پیچیدگیهای خاص به منظور به حداقل رساندن و کاهش آسیبهایی نظیر بازیابی شهرت، اعتماد عمومی، افکار عمومی منفی و ترمیم روابط با مخاطبان انجام میشود.
مشاوره در زمان بحران
تحریم نه به خرید
این داستان : مدیریت بحران روابط عمومی
"ساعت حدود یازده شب رو گذشته بود و من مشغول چیدن برنامه و جلسات فردام بودم که متوجه توئیتی شدم که توسط یک منبع تاثیرگذار منتشر شده بود و مضمون توئیت، عدم خرید و تحریم این فروشگاه آنلاین بود. اولین چیزی که به ذهنم رسید چک کردن توئیتهای دیگهی این منبع بود و در نهایت تو چند دقیقه ای که داشتم توئیتها رو میخوندم متوجه سرعت بسیار بالای بازنشر توئیت تحریم شدم. این قضیه دقیقا زمانی اتفاق افتاده بود که قبلترش چندین فروشگاه یا اکانت دیگه تحریم خرید شده بودن و کاملا انتظار همچین تحریمی از جانب کاربران میرفت ولی واقعیت سرعت به شدت بالای بازنشرش غافلگیرم کرد. تعداد بازنشر و کامنتها را بررسی کردم و سری به اکانتهای خود فروشگاه زدم تا ببینم دوستان روابط عمومی متوجه این قضیه شده و اقدامی کردن یا خیر که هیچ خبری نبود...
صبح ساعت 7:00 اولین کاری که کردم چک کردن توئیت بود و متوجه شدم تو چندین ساعت اون هم نیمه شب 33 هزار بازنشر گرفته که نمونهای کاملا ملموس از بحران در شبکههای اجتماعی بود."
حالا پیشنهاد آژانس سوشال لیسنینگ برای مدیریت همچین بحرانهایی با حفظ خونسری انجام فرآیند چند قدمی زیر برای ساعات اولیه انتشار هست و میتونید از راهنماییهای تحلیلگران شبکههای اجتماعی و مشاورهی رایگان تیم تحلیل آژانس بصورت آنلاین و حضوری بهره ببرید.
آخرین داستان ها
اخبار و مـقالات آموزشی تیم آژانس سـوشال لیـسنینگ بر اساس نیاز کسبوکار شما
روزانه چه تعداد محتوای فارسی در شبکههای اجتماعی منتشر میشود؟
روزانه چه تعداد محتوای فارسی در شبکههای اجتماعی منتشر میشود؟شاید برای خیلی از شماها سوال باشه که اصلا روزی چند
بیشتر بدانیدسوشال لیسنینگ چیست؟
سوشال لیسنینگ چیست؟ سوشال لیسنینگ یعنی اینکه ببینم راجع به من، برندم، خدماتم و یا حتی رقیبم تو شبکههای اجتماعی
بیشتر بدانیدقبل از صحبت کردن گوش کنید
ما بارها و بارها شنیدیم که شنونده باشیم و قبل از صحبت کردن خوب گوش کنیم. شنیدن با گوش دادن
بیشتر بدانیدابزارهای سوشال لیسنینگ
ابزارهای سوشال لیسنینگ را میتوانیم به دو دستهی ابزارهای داخلی سوشال لیسنینگ و ابزارهای خارجی سوشال لیسنینگ تقسیم کنیم ابزارهای
بیشتر بدانید