سوشال لیسنینگ توئیتر

استراتژی جامع دریافت دیتای توئیتر با زبان و فیلترهای مختلف و متعدد در لحظه

اهمیت توییتر برای کسب‌وکارها

توئیتر به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، بستری سریع و تعاملی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با کاربران خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند. ویژگی منحصربه‌فرد توییتر در انتشار سریع و کوتاه‌مدت پیام‌ها (توییت‌ها) باعث شده تا این پلتفرم به محلی برای تبادل سریع اطلاعات، اخبار فوری، و ترندهای جدید تبدیل شود. توییتر برای کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌کند تا به‌سرعت به بازخوردهای مشتریان پاسخ دهند تصویر برند ، خود را مدیریت کنند و در ترندها و بحث‌های جاری حضور داشته باشند.
علاوه بر این، توییتر به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد که از طریق محتوای متنی و بصری، پیام‌های خود را به‌طور خلاصه و هدفمند به مخاطبان منتقل کنند. هشتگ‌ها و ترندهای روز ، فرصت‌های بیشتری برای دستیابی به گروه‌های جدید مخاطبان ایجاد کرده و برندها را قادر می‌سازد تا با محتوای خاص و جذاب در بحث‌های مختلف شرکت کنند.
با توجه به سرعت انتشار محتوا و تعاملات فراوان در توییتر، سوشال لیسنینگ در این پلتفرم ابزاری قدرتمند است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا دیدگاه‌های مشتریان، نیازهای بازار، و وضعیت رقبا را بهتر درک کنند. در ادامه، نقش سوشال لیسنینگ در بخش‌های بازاریابی و روابط عمومی را بررسی می‌کنیم.
سوشال لیسنینگ در بازاریابی
تیم‌های بازاریابی می‌توانند با استفاده از سوشال لیسنینگ در توییتر به نتایج ارزشمندی در زمینه شناخت مخاطبان و بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی دست یابند. برخی از مزایای سوشال لیسنینگ در توییتر برای واحد بازاریابی عبارتند از:
شناسایی ترندهای روز و هشتگ‌های محبوب
توییتر به‌دلیل سرعت بالای انتشار محتوا، بستری مناسب برای شکل‌گیری ترندها است. تیم‌های بازاریابی می‌توانند با رصد این ترندها و هشتگ‌های محبوب، محتوای جذاب و مرتبط تولید کنند و حضور خود را در گفت‌وگوهای جاری افزایش دهند.
دریافت بازخوردهای فوری درباره کمپین‌ها
سوشال لیسنینگ در توییتر به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نظرات و بازخوردهای کاربران را نسبت به کمپین‌های تبلیغاتی و محصولات جدید تحلیل کنند و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنند.
تحلیل رقبا و استراتژی‌های آن‌ها
با رصد تعاملات کاربران با برندهای رقیب، تیم‌های بازاریابی می‌توانند استراتژی‌های رقبا را شناسایی و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را ارزیابی کنند.
به عنوان مثال، اگر تیم بازاریابی ببیند که کاربران به‌طور مداوم از ویژگی خاصی از محصول استقبال می‌کنند، می‌توانند در کمپین‌های آینده بر آن ویژگی بیشتر تأکید کنند.
لونا ؛ ابزار سوشال لیسنینگ توئیتر برای کسب‌وکارها
 لونا به شما کمک می‌کند تا به‌طور دقیق و در لحظه، نظرات و بازخوردهای کاربران را پایش کنید و برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی و روابط عمومی خود از داده‌های واقعی و تحلیلی استفاده کنید.
دریافت دمو
سوشال لیسنینگ روابط عمومی
واحد روابط عمومی می‌تواند با استفاده از سوشال لیسنینگ در توییتر به بهبود شهرت برند و مدیریت روابط عمومی کمک کند. این واحد می‌تواند از سوشال لیسنینگ برای موارد زیر بهره‌مند شود:
توییتر به‌دلیل سرعت بالای انتشار اطلاعات، مکانی است که در مواقع بحران، اخبار و شایعات به‌سرعت منتشر می‌شوند. سوشال لیسنینگ کمک می‌کند تا واحد روابط عمومی به‌سرعت به شایعات یا بازخوردهای منفی پاسخ دهد و با ارتباط سریع با مخاطبان، بحران را مدیریت کند.
بهبود تصویر برند
با بررسی واکنش‌ها و نظرات کاربران درباره برند، روابط عمومی می‌تواند نقاط ضعف و قوت برند را شناسایی کرده و برای تقویت تصویر مثبت برند برنامه‌ریزی کند.
ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان
توییتر به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهد تا از طریق پاسخ به نظرات و پیام‌های کاربران، ارتباط مستقیم و شفافی با آن‌ها برقرار کنند و تجربه مشتریان را بهبود بخشند.
برای نمونه، اگر واحد روابط عمومی متوجه شود که کاربران از زمان پاسخگویی به پیام‌ها و شکایات ناراضی هستند، می‌توانند با تدوین دستورالعمل‌های جدید، سرعت و کیفیت پاسخگویی را بهبود دهند.
اولین فرآیند ما
بررسی
در این مرحله ما با توجه به حوزه‌ی کسب و کار، همچنین نام تجاری برند، رقبا، محصولات و مواردی دیگر اقدام به بررسی حجم و عمق دیتای موجود در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر نموده سپس کلیدواژه‌های ضمنی اولیه را تعیین می‌نماییم. این فرآیند از حساسیت بسیار بالایی برخواردار است چرا که تعیین کلیدواژه‌های صحیح و کاربردی از اساسی‌ترین ارکان سوشال لیسنینگ می‌باشد.
فرآیند دوم ما
تحلیل
کلیدواژه‌های تعیین شده در فرآیند اول مورد تحلیل اولیه قرار گرفته و نویزهای احتمالی برطرف گردیده سپس رادیتای موجود آماده‌ی ارائه به تیم تحلیل داده می‌گردند. تیم تحلیل آژانس سوشال لیسنینگ ایران با بررسی موارد مختلفی همچون هدف کسب و کار از سوشال لیسنینگ کلیدواژه‌ی مدنظر، گزارش‌های درخواستی از جانب کسب و کار، گزارش کمپین و یا تحلیل رقبای احتمالی اقدام به طراحی کوئری‌های متناسب کسب و کار و هم‌راستا با اهداف و موارد ذکر شده می‌نماید.
فرآیند سوم
کنترل
در فرآیند سوم کوئری‌های نوشته شده توسط تیم تحلیل مورد ارزیابی و کنترل کیفی نهایی قرار می‌گیرد. شایان ذکر است فیلتر و زبان‌های درخواستی از جانب کسب و کار در این مرحله اضافه می‌شود. کیفیت دیتای دریافتی با کنترل کیفی کاملا در یک راستا می‌باشند چنانچه در صورت بروز هرگونه خطای احتمالی در این مرحله، به سرعت عارضه‌یابی گردیده و تا زمانیکه بصورت کامل مرتفع نگردیده به هیچ وجه تحویل فرآیند ارائه نمی‌گردد.
چهارمین فرآیند
ارائه
در مرحله آخر پس از سه فرآیند ذکر شده اقدام به ارسال دیتای مدنظر از طریق ابزار لونا به کسب و کار می‌نماییم. در آخرین مرحله، دیتا پس از فیلترها و موارد اعمال شده از طریق پنل کاربری لونا، ایمیل، تلگرام و یا وبهوک به کسب و کار ارائه می‌شود. علاوه بر ارسال توئیت ، ریتوئیت و یا کامنت مربوطه موارد مختلفی همچون سنتیمنت یا تحلیل احساسات کاربران، لینک‌های احتمالی در پست مربوطه، عکس و یا فایل ضمیمه شده و چندین مورد دیگر قابل دریافت می‌باشد.
لونا؛ ابزار سوشال لیسنینگ برای کسب‌وکارها
لونا به‌عنوان اولین ابزار ایرانی سوشال لیسنینگ، قابلیت رصد و تحلیل محتوای کانال‌ها و گروه‌های عمومی تلگرام را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. لونا به شما کمک می‌کند تا به‌طور دقیق و در لحظه، نظرات و بازخوردهای کاربران را پایش کنید و برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی و روابط عمومی خود از داده‌های واقعی و تحلیلی استفاده کنید. برای دریافت دمو و آشنایی بیشتر با امکانات لونا، می‌توانید از طریق فرم دریافت دمو اقدام کنید.