سوشال لیسنینگ پینترست
استراتژی جامع دریافت دیتای پینترست با زبان و فیلترهای مختلف و متعدد در لحظه
اهمیت سوشال لیسنینگ پینترست برای کسبوکارها
به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد پینترست، سوشال لیسنینگ در این پلتفرم به کسبوکارها امکان میدهد تا بازخوردهای
بصری و علایق کاربران را بهدقت رصد کنند و از این اطلاعات برای بهبود استراتژیهای خود استفاده کنند. در ادامه
به مزایای سوشال لیسنینگ پینترست برای تیمهای بازاریابی و روابط عمومی میپردازیم.
سوشال لیسنینگ در روابط عمومی
تیم روابط عمومی نیز میتواند از سوشال لیسنینگ پینترست برای تقویت
رابطه با مخاطبان
و
مدیریت شهرت برند
بهره
بگیرد. برخی از کاربردهای سوشال لیسنینگ پینترست برای روابط عمومی عبارتند از:
رصد بازخوردها و نظرات
با بررسی تصاویر و محتواهای مرتبط با برند یا محصول، روابط عمومی میتواند بازخوردها و نظرات کاربران را
شناسایی کرده و به نگرانیها یا پیشنهادات آنان واکنش نشان دهد.
بهبود
تصویر برند
حضور در پینترست و پاسخگویی به کاربران در زیر پستها و تصاویر، به شکلگیری تصویری مثبت از برند کمک
میکند و باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران میشود.
اگر محتوایی منفی یا اطلاعات نادرستی درباره برند منتشر شود، تیم روابط عمومی میتواند با شناسایی سریع
این موارد، بهموقع واکنش نشان دهد و اقدامات لازم برای مدیریت بحران را انجام دهد.
به عنوان مثال، اگر کاربران انتقاداتی درباره یک محصول جدید برند در پینترست مطرح کنند، تیم روابط عمومی میتواند
با ارائه توضیحات و اطلاعات لازم در مورد آن محصول، نگرانیها و ابهامات را رفع کند و از گسترش بازخوردهای منفی
جلوگیری کند.
لونا
؛ ابزار سوشال لیسنینگ پینترست برای کسبوکارها
لونا به شما کمک میکند تا بهطور دقیق و در لحظه، نظرات و بازخوردهای کاربران را پایش کنید و برای بهبود
استراتژیهای بازاریابی و روابط عمومی خود از دادههای واقعی و تحلیلی استفاده کنید.
دریافت دمو
اولین فرآیند ما
بررسی
در این مرحله ما با توجه به حوزهی کسب و کار، همچنین نام تجاری برند، رقبا، محصولات و مواردی دیگر اقدام به
بررسی حجم و عمق دیتای موجود در شبکهی اجتماعی پینترست نموده سپس کلیدواژههای ضمنی اولیه را تعیین
مینماییم. این فرآیند از حساسیت بسیار بالایی برخواردار است چرا که تعیین کلیدواژههای صحیح و کاربردی از
اساسیترین ارکان سوشال لیسنینگ میباشد.
فرآیند دوم ما
تحلیل
کلیدواژههای تعیین شده در فرآیند اول مورد تحلیل اولیه قرار گرفته و نویزهای احتمالی برطرف گردیده سپس
رادیتای موجود آمادهی ارائه به تیم تحلیل داده میگردند. تیم تحلیل آژانس سوشال لیسنینگ ایران با بررسی
موارد مختلفی همچون هدف کسب و کار از سوشال لیسنینگ کلیدواژهی مدنظر، گزارشهای درخواستی از جانب کسب و
کار، گزارش کمپین و یا تحلیل رقبای احتمالی اقدام به طراحی کوئریهای متناسب کسب و کار و همراستا با اهداف
و موارد ذکر شده مینماید.
فرآیند سوم
کنترل
در فرآیند سوم کوئریهای نوشته شده توسط تیم تحلیل مورد ارزیابی و کنترل کیفی نهایی قرار میگیرد. شایان ذکر
است فیلتر و زبانهای درخواستی از جانب کسب و کار در این مرحله اضافه میشود. کیفیت دیتای دریافتی با کنترل
کیفی کاملا در یک راستا میباشند چنانچه در صورت بروز هرگونه خطای احتمالی در این مرحله، به سرعت عارضهیابی
گردیده و تا زمانیکه بصورت کامل مرتفع نگردیده به هیچ وجه تحویل فرآیند ارائه نمیگردد.
چهارمین فرآیند
ارائه
در مرحله آخر پس از سه فرآیند ذکر شده اقدام به ارسال دیتای مدنظر از طریق ابزار لونا به کسب و کار
مینماییم. در آخرین مرحله، دیتا پس از فیلترها و موارد اعمال شده از طریق پنل کاربری لونا، ایمیل، تلگرام و
یا وبهوک به کسب و کار ارائه میشود. علاوه بر ارسال تصویر مربوطه موارد مختلفی همچون سنتیمنت یا تحلیل
احساسات کاربران، لینکهای احتمالی در پست مربوطه، عکس و یا فایل ضمیمه شده و چندین مورد دیگر قابل دریافت
میباشد.
لونا؛
ابزار سوشال لیسنینگ برای کسبوکارها
لونا
بهعنوان اولین ابزار ایرانی سوشال لیسنینگ، قابلیت رصد و تحلیل محتوای کانالها و گروههای عمومی تلگرام
را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. لونا به شما کمک میکند تا بهطور دقیق و در لحظه، نظرات و بازخوردهای
کاربران را پایش کنید و برای بهبود استراتژیهای بازاریابی و روابط عمومی خود از دادههای واقعی و تحلیلی
استفاده کنید. برای دریافت دمو و آشنایی بیشتر با امکانات لونا، میتوانید از طریق فرم دریافت دمو اقدام کنید.